השלמת הון כמכפיל כוח: הסיפור של חברת א. ברקן - גמלא הראל

השלמת הון כמכפיל כוח: הסיפור של חברת א. ברקן

כיצד יכולה חברה יזמית להתרחב למספר פרויקטים במקביל תוך שמירה על יציבות ומבלי לרתק את כל ההון העצמי? א. ברקן, חברה משפחתית שמרכזה בירושלים ובונה ברחבי הארץ, מהווה דוגמה לאסטרטגיה פיננסית חכמה המשלבת מימון חוץ-בנקאי

אחד המדדים להצלחה ולצמיחה של חברה יזמית הוא היכולת להוציא אל הפועל מספר פרויקטים במקביל. מדובר באתגר לא פשוט, שכן ייזום של כל פרויקט מחייב ריתוק של הון עצמי רב למשך שנים רבות, דבר המקשה על מרווח הנשימה הפיננסי של החברה. הדבר מסובך עוד יותר כשמכניסים למשוואה את מצבו המורכב של שוק הנדל"ן הישראלי, שמערים לא מעט קשיים על יזמים ועל חברות קטנות וגדולות כאחד.

אז האם ניתן להמשיך ולהתרחב תוך שמירה על יציבות וביטחון כלכלי? חברת א. ברקן ושות' בע"מ מוכיחה שהדבר אפשרי באמצעות אסטרטגיה פיננסית נכונה. asics gel nimbus א. ברקן הינה חברה משפחתית ירושלמית ותיקה, שנוסדה ב- 1972 ועוסקת בייזום ובניה של פרויקטים למגורים ומבני ציבור. בעבר התמקדה החברה בעיקר בירושלים ובגוש עציון, ובשנים האחרונות, הודות לאסטרטגיה הפיננסית המתפתחת התרחבה פעילות החברה למקומות נוספים בארץ.

אופייה המשפחתי של החברה מקבל ביטוי גם בפרופיל לקוחותיה, שרבים מהם הם דור שני ושלישי של רוכשי דירות, המגיעים בעקבות הוריהם אל הפרויקטים של החברה. Adidas Soldes בשנים האחרונות ישנה גם מגמה של לקוחות חוזרים מפרויקטים קודמים.

מינוף הפוטנציאל העסקי

קוטג'ים של א. ברקן בגבעת הזית, אפרת
קוטג'ים של א. ברקן בגבעת הזית, אפרת

"ב-2008 היה לנו פרויקט יזמי אחד בלבד (במקביל לפרויקטים בביצוע)", מספרת רוני תמם-סטרר, סמנכ"לית כספים ושיווק בא. ugg australia ברקן על האסטרטגיה העסקית של החברה. "כיום אנחנו עובדים על חמישה פרויקטים בו זמנית, מה שמאפשר לנו לייצר נפח של פעילות ומחזור מכירות אפקטיבי".

הרחבת הפעילות מתאפשרת באמצעות פתרון מימון חכם אותו החלה א. ברקן ליישם בשנים האחרונות – השלמת הון העצמי (הלוואת "מזנין") שמספקת גמלא הראל. השימוש במימון חוץ-בנקאי מאפשר לחברה למנף את הפוטנציאל העסקי שלה ולהרחיב את מקורות ההון העומדים לרשותה בזמן נתון.

"בימים אלו אנחנו נמצאים בעיצומם של שני פרויקטים למגורים בגבעת הזית באפרת הכוללים 15 קוטג'ים ו-48 יחידות דיור, פרויקט נוסף בפסגת זאב של 24 קוטג'ים ודירות, פרויקט של 94 יח"ד לציבור החרדי בקריית גת שנמצא בשלבי אכלוס אחרונים, ולאחרונה זכינו גם במגרש בגבעת התמר באפרת בו ייבנו 28 קוטג'ים", מספרת תמם-סטרר.

"להתרחב תוך שמירה על שליטה"

"המימון של גמלא הראל מאפשר לנו להתרחב ובו בזמן לשמור על שליטה, שכן הוא ניתן תוך וידוא כי מקורות הפרויקט מאפשרים את החזר המימון, מסבירה תמם-סטרר. "היתרון של השיטה הוא שבסופו של דבר, אם הפרויקט הוא פרויקט טוב, העלות של המימון נמוכה יותר מאשר האלטרנטיבה של הכנסת שותף לפרויקט".

תמם-סטרר מוסיפה כי "המימון שניתן ע"י גמלא הראל מותאם בדיוק לצרכי הפרויקט. הכסף מוזרם לחשבון הפרויקט עפ"י דרישה, מיד עם פתיחת הליווי הבנקאי, ומוחזר רק בשלב שחרור העודפים ע"י הבנק המלווה. פתרון זה מאפשר שקט פיננסי ואינו יוצר לחצי תזרים. timberland pas cher בנוסף קיימת גמישות להחזר מימון מלא וחלקי בכל שלב מכל מקור תזרימי אחר, למשל בעת שחרור עודפים מפרויקטים אחרים של החברה".

"התוודענו לגמלא הראל ב-2008", מספרת תמם-סטרר. blade and soul gold "התחלנו עם פרויקט אחד, ומאז אנו משתפים עמם פעולה בעוד ועוד פרויקטים.

WhatsApp